دانشجوی ایرانی دانشگاه کالیفرنیا در سندیگو موفق به طراحی یک مدل رایانهیی شده که میتواند پارچه را با چنان دقتی در رایانه شبیهسازی کند که از ظاهری کاملا واقعی در فیلمهای انیمیشنی و بازیهای رایانهیی برخوردار باشد. ایمان صادقی که این مدل را برای پایاننامه دکتری خود در دپارتمان علوم رایانه و مهندسی دانشگاه کالیفرنیا ارائه کرده، آن را بر اساس یک رویکرد بدیع ساخته که تعامل نور با پارچه را بر اساس چگونگی پراکنش نور توسط هر نخ شبیهسازی کرده و سپس از این اطلاعات برای ساخت یک الگوی بافت خاص پارچه استفاده کرده است.مدلهای کنونی رایانهیی یا بسیار ساده بوده و نتایج غیرواقعی تولید میکنند یا بسیار پیچیده بوده و استفاده عملی از آنها هزینه زیادی در پی دارد.صادقی که در حال حاضر در شرکت گوگل کار میکند، اظهار کرد: مدل ما نه تنها کاربری آسانتری دارد، بلکه نسبت به نمونههای کنونی بسیار قویتر است.نتایج این پژوهش در نشست IGGRAPH 2013 ارائه شده است.
.: Weblog Themes By Pichak :.