این مطلب گفتههای یک عکاس است که در سالهای مختلف و در فصلهای مختلف و با حالات مختلف، از پانوراما گرفته تا حالت نوردهی طولانی، از یک کلبهی قرمز که درکنار یک برکهی کوچک قرار گرفته، عکاسی کرده است.
یکی از بهترین خاطراتی که من با این کلبهی قرمز دارم، زمانی بود که همراهبا رایان انیس و تولا تاپ در سپتامبر ۲۰۱۵ به این محل آمدیم، و تولا به من یاد داد که چگونه از یک فیلتر پولاریزه برای افزایش کنتراست آسمان و تقویت بازتابها در عکس استفاده کنم. باید اعتراف کنم که در آن روزها رنگها را بیش از حد تغییر میدادم و شاید تصاویر کمی تیره بود، البته از جلوه اورتون هم زیاد استفاده میکردم.
عکس بعدی که از این کلبه گرفت، یکی از عکسهای مورد علاقهی او است. اُل اسم این عکس را "بالهای عقاب" گذاشته، برای گرفتن این عکس، از روش Focus Stacking یا ترکیب چندین تصویر استفاده شده تا تصویری شارپ، چه از نظر پیشزمینه و چه از نظر پسزمینه بدست بیاورد. فاصلهی لنز او تا نزدیک ترین شاخه فقط چند سانتیمتر بود. (مارچ۲۰۱۶)
هنریک در مورد این عکس که در مارچ ۲۰۱۶ گرفته میگوید:
عکس را از زاویهای گرفتم که شمال غربی روبهروی من قرار گرفته است. بهدلیل وجود نور شمالی و قدرت شفق قطبی که تا قسمتهای جنوبی نروژ هم مشخص است، این صحنهی زیبا به وجود آمده است.
اُل هنریک عموماً عکسهای خود از این برکه را هنگام طلوع خورشید میگیرد، اما زمانیکه کریستین هایبرگ و تیموتی پولتون در آخرین روز اوت سال ۲۰۱۶ خواستند که از این برکه دیدن کنند، او زودتر از همیشه از خواب بیدار شد و فهمید که نور قبل از طلوع خورشید هم میتواند کارساز باشد و منظرهای زیبا خلق کند.
در یک روز به یاد ماندنی دیگر در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ مارتن اریکسن و هنس گانر اسلکسن که از دوستان اُل بودند، به برکه آمدند. بارش زیاد برف در سال گذشته و وجود مه که نور مستقیم خورشید را خنثی میکرد، منظرهای زیبا به وجود آورده بود:
اُل هنریک امسال هم برای عکاسی به این برکه رفت. او در اینباره میگوید:
شاید بازدید من از این برکه در این سال (۲۰۱۹) زیاد جای تعجبی نداشته باشد. امید دیدن یک غروب زیباتر از این برکه را رها کرده بودم به همین دلیل لوازم عکاسی خود را جمع کردم. اما بعد رنگها آهسته اما به طرز زیبایی آشکار شدند و درنهایت آسمان را با رنگهای قرمز قوی پوشاندند، عکاسی و ویرایش عکسهای ثبت شده در این حالت برای هر عکاسی کاری چالش برانگیز بود.
او اگر بیش از حد نوردهی میکرد رنگهای قرمز به رنگ زرد نزدیک میشدند و اگر رنگهای قرمز را در ویرایش تصویر تغییر میداد ابرها جزییات خود را از دست میدادند و این کار باعث میشد رنگهای گرم تصویر خراب شوند. نتیجهی عکاسی و ادیت او عکس زیر است: (ژانویه2019)
درباره عکاس :
اُل هنریک سکجلستد (Ole Henrik Skjelstad) یک عکاس منظره و یک معلم اهل نروژ است. نظراتی که در این مقاله نوشته شده است صرفاً نظر این عکاس بوده است. اطلاعات و عکس های بیشتر این عکاس را میتوانید در اکانت اینستاگرام او مشاهده کنید.
.: Weblog Themes By Pichak :.